Wednesday, October 31, 2007

Itulah kerja..Nak buat macam mana?

Tu topic pagi ini di ERA rentak musik terkini. Actually it stike my mind on the spot. Keja aku kat office ni senang. Kira ok la.. i like it because, its the best place for me to have a job and at same time to persue my study. Yang makcik hangin pagi2 ni, bila dengar radio ERA bincang topic tu, makcik trus terasa hangin satu badan pasal job makcik kat office ni. Sapa lagi kalo bukan boss la kan?! Hmm..*sigh.. ada ka patut diorg ni treat aku nih mcm PA. Aku ni bukannya PA, kerani cabuk ja..kulikertive bahasa advance nya. Aku la kena jaga suma personnal job dia. Update cuti, nak kena tau berapa balance suma staff division aku yang aku rasa suma bole check ngn HR. HR dah ada record, napa plak aku pun kena keep track jugak? Redundant, tau dak? Banyak lagi keja lain yang aku bole buat. Dah ndak sgt, malas aku nak dengar cakap byk2 kali, aku buat jugak. Aku dah buat schedule mcm kalender bg dia tgk, nak suruh aku buat bentuk mcm calender plak. Tak ka byk keja? aku kena buat lagi sekali? Eii, sakit hati aku. BENGANG! Aku rasa schedule yang aku buat tu dah cukup terang, jelas & nyata. Termasukla kemas, ngn senang nak tengok.
"Biasalah...org tua kan? Kalo tak tgk calender kuda tak reti." di suruhnya aku buat jugak2 bentuk 4segi kotak2 pastu tulis hari ni sapa tak dak, sapa pi training, sapa cuti. "Bongok!aku dah buat dalam senarai lagi, termasukla hari bulan, dah serupa bentuk cam organizer..sebijik. Dia jugak yang kata pi cari mana2 organizer buat staff leave planned schedule...aku pun buat la..siap pakai kaler2 lagi. Apa tak cukup lagi ka???" nak lengkap sampai mcm mana lagi.. selebihnya, pi la check ngn HR. Aku bukannya HR. Kalo suruh aku buat semua ni, baik aku jd HR ja kan?
Nak buat camna? Tu dia la.. dah tua, aku malas nak cakap pa. Dah ada dlm server, suma org bole tgk, buka je la file tu. Tapi tak, nak suruh print. Bodo betulla. benda yang tak perlu suka sgt diremeh-temehkan. Bengang betul aku. Yang tak perlu tu nak amik kira sgt.

Malas betulla nak layan sakit ati ni.. Ingat ja pasal hal ni, hati makcik bengkak. Rosak mood 1ari. Malas nak layan..kadang tu, makcik agree ngn org kata..
Depan nampak mcm baik, tapi belakang ckp lain. Hati busuk ke hape?

Dah la..layannnn...

No comments:

Post a Comment