Monday, November 10, 2008

Al-Fatihah

Me: oit.. td hang pi umh aunty ropani ka?
syrn: yup2
syrn: uhuhuh
syrn: sdey~
Me: huhuhu aku pun terkejut td papa sms
Me: kesian... kawan aku time kecik2...
syrn: dy mmg da nazak
syrn: tu la
syrn: masa nk balek tu
syrn: antie ropanio nangey pelok mama
syrn: kn mama slalu p tgk kn
syrn: dy kata
syrn: "hg jga la alyne elok2..anak aku Dia da amek balek..Dia bg pnjam smpai sni ja.."
syrn: sdey kot

Huhuh.. part of dialoge me & my sis td kat messenger..
My friend who is my classmate masa kecik2 dulu darjah 6, main sama2.. comot..bergaduh la.. those good old days tak mengenal erti kehidupan lagi.. tak penah dengki.. gaduh2 pastu kejap ja tak sampai 2 minit dah kawan balik..siapa sangka.. tuhan lebih menyayangi dia.

Dzul dah lama sakit canser ractum. My mom knows. Mama memang ada pi lawat dia masa sakit dok kat ward dulu. Mama & aunty Ropani sama2 keja kat GH Penang tu. Study pun sama kat Unisel, anak2 pun sama.
Dzul sebaya ngn aku, Nadia same age ngn syrn, even adik dia aizat sebaya ngn adeq. tolak yg last kecik sekali pompuan kot, aku tak igt diorg ni ada adik kami ada kakak.

Tadi petang lepas balik keja, turun kat lrt Bangsar, cam biasa abg dah tunggu. Then we go and eat dinner at close by mamak shop area taman desa ni. Masa tu dpt sms papa gtau yg Dzul dah meninggal dlm maghrib camtu. Tak sangka sgt. Last balik penang time cuti Deepavali aritu, masa nak anta aku gi stesen bas nak blk KL, papa ada cita yg Dzul nie dah teruk sgt dh, dia sakit canser. aku tanya.. huh?!lama dah ka?..papa kata.. lama dah...aku tak tau pun.. depa pun tau masa dah kronik.

Aku tak sangka plak Aunty Ropani nak ckp camtu kat mama.Huhuhuu.. emo plak. Yg paling tak tahan wat air mata aku tak benti menangis bila syrn gtau yg esok adik dia Aizat nak amik SPM.

Kesian adik2 dia byk sacrifice masa dia dlm chemo. Life seems so hard for his sister to persue her studies. Aizat plak, esok nak SPM.

Sometime i feel greatful bersyukur sgt2 dengan segala apa yg ALlah beri pada kita. Kejadian menimpa org lain bg aku tamparan yg kadang2 tu kita leka, lupa akan apa yg kita ada. Kita asyik mengomel, bersungut itu tak kena, ini tak kena.

Patutnya aku toleh kebelakang, dan lihat, sesungguhnya Allah tu Maha Adil.
Aku patut mensyukuri dengan apa yg ada bukannya merunggut apa yg tak ada.

No comments:

Post a Comment