Sunday, November 22, 2009

NexC Futsal 2009


First time aku men Futsall.
Kelakar pon ada. Men sepak terajang bola ni it is just not me. Since office aku ni active ngn bowling, badminton suma, tu pon aku tak berapa nak main, so kalini try jelah. Nak jersi sebenarnyer..hehehek bleh? Sib baek tahun ni jersi lawaa.. hahhaaa

First practise yg aku pegi, time ari rabu ritu, main kat wangsa maju. Mana ntah, sejam ja pon. Sebab memasing stuck dlm jem sebab petang tu ujan. Jalan sesakkla..dr klcc nak redah ke wangsa maju, cube byg kan? hmm, takpe. Yang penting kisah yg aku nak cita, time first time main tendang2 bola nie, aku main pakai kasut biasa kasut sport aku tu la kan.. huuhuhu. Kaki kecik nie susah nak carik size aku. Kasut tu size 5 okeh!! Nak salahkan kasut lak.. apa yg aku merepek nie weh.. aku nak cite yg sebenarnye 1st time aku nak rembat..cheewahh mcm terror je kan.. nie la yg nak rembat bola depan goal nie, *dalam hati..okeh, sepak kuat2..tapiiiii napa..) takpe angkat kaki. Punya semangat aku hayun kaki, sekali aku sepak bolaa ngn kasut2 aku sekali melayang..piiiiiuuuuunnngg!!. Melayang saja takper babe!! Malu satu hal jerk. Nie kasut aku masuk goal..hahhaha kene bantai gelak ngn court2 sebelah, da la mamat2 yg biasa main futsal dok rest situ. Malu aku bertimba-timba ko tau!!! makkkk
aku trus lari tangkap bola.. pastu gelak2 kutip kasut aku balik. Maluuu wehh..Patut arr tadi aku dok rasa dahh kasut nie cam longgar je, satni aku sepak..???.. hmm kan dah agak dahhh. Heheheh kaki kecik nak wat cemana. Tu pon sib baek ada kasut last size 5.
Tulah kisah 1st time aku sepak bola. Rasa cam taknak main dahhh. Tapi, feel plak. Layan..sepak2, ngn kasut jogging sebenarnya tu yg aku rasa cam lari tu nak jatuh ja. Memang Goal & Gincu sunggoh aku rasa!

Next practise lak ari jumaat petang. Kali ni, lagi teruk, diorg try call nak book court mostly fully booked. Abih, dapat laa gudang lama kat belakang niichi fashion tu. Ok la. Alkisahnya, lunch hour tu si Butang (Fizie) dak opis aku ni nak gi beli kasut futsal. Tanya aku ko nak ikut tak?? Nak gi beli kasut."Nak gi ngn sapa?" aku tya.
"Aku (Fizie), Kau ngn Zahie"
*pikir jap
"Aku hmm.. nak!!"
Tak cadang pon nak beli kasut. Tp alang2 aku tak nak malu time game tu nanti, aku nak gi survey dulu. Sekali jln2 jumpa la kasut tu size 4. Excited betul. Memang tak budget sebab poket tgh kering. Tanya2 jer banyak kedai dh kiteorg gi. Tapi takde pon size kaki aku nie. Kaki horbit hahaha tak nak, horbit berbulu. Kaki aii takde bulu okeh!! ahahha kecik jer tak kene ngn size & height aku nie. Pastu dah Butang nampak satu kasut kecik,
"Nah, lyn ko muat la nie kasut nie." sambil tunjuk kasut adidas kaler hitam. Dia yg nak sebenarnya. Tanya size dia da abih da.
Pastu aku pon try la. Huhuhu FIT!! Cam tak caya. Aku nak size 4.5 tapi takde.
Diorg ni pon dah hasut2 baik ko amik lyn, ko tu dah la susah carik size. Dah ada nie baik ko amik ja. Tgk harga pon ok je. aku amik je la.. try ngn socks tebal pon fit nicely la kat kaki. Terus hati aku tak pikir 2kali. Tak sanggup weh nak alami kene gelak kangkang2, time game betul2 nanti. Adeh.

Arini tournament tu, kat Ampang Sports Planet. Gile gerun, kiteorg lawan ngn Group dak2 Carigali. Huhuhu diorg memang hardcore abih la.. memang tiap2 ari main futsall aku rasa. Stokin pon pakai stokin bola. Siap ada coach lagi.. auuww COACH!! Memang style diorg ni juara la last year bak kata Fariza. (Dier niee dak secondee Carigali kat CPOC) Dia la ajak CPOC masuk Futsall nie. Last2 yang masuk aku nie yg 1st time nak tendang bola kan?? Haaa mcm tu la jadinya! Hampeh. Buwek maluu yoo. Aku lari2 sepak2. Bole la.. i need more practise. Cheehh!! Kalo aku rajin2 main, aku rasa aku bole nie.. ehhehe *semangat & perasan tu kene ada.
Takpe kasut dah beli kan?? So lepas nie aku nak try carik geng yg nak main. Aku rasa nak join la.Baru2 memang la tak reti. Kalo aku rajin main aku rasa bole kot. Sebab dulu main netball camtu gak. Memula gila tak reti. Men belasah ja!! Aku siap tolak2 orang suma. Rules pon tak tau. Main redah je. Haaa..nie pon redah gak la!!
Kiteorg kalah suma game. Zahie stricker sakit kaki, Dia cakap ligamen dia koyak lagi sekali. Aku pon injured, tahan kaki dak penkid terror gila main. hehehe. Ok la tu pengalaman.

Aku nak carik geng Futsall lak lepas nie.
GanBateh~!!
Faitoh-oh




Layan gambar lak eh..
Masuk-masuk..shake hen dulu.. ckp2 ngn abg refree (betul ke aku eja?? tgk..hancuss camne main futsall nie??)






Gaya cam main netball...bleh? ...(>_<)

Hancur... diorg nie team I Am Maru.. dak2 Carigali katernye..

No comments:

Post a Comment