Friday, September 18, 2009

So much too say..

10 Sept 09

Waktu lunch, gerak with my officemate, gi melawat abg chik aku yg sakit kaki. Lutut dia memang injured dah lama. Tp he was not ready for an operation. Bila keadaan jd cenni.. (dia emergency break masa blk keja ptg semlm.. try to avoid keta depan, used his feet to stop motobike dia.. terkehel lutut.."prakk..and tak dapat diselmatkan lagi..legamen dh memang tak dak *sigh kesian abg chik aku nieh)

Masuk Hospital Kelana Jaya Medical Centre and trus wat operation the next day. Kantoii ler puasa untuk beberapa hari makan ubat..

ish..ish.. kesian dia...

Tp abg chik aku tetap steady walaupun lutut sakit


Cerita hari yg berikutnyaaa...
Tragedy 15 Sept 09

Jalan jalan tempuh jem!! Lagiiii!! Sebab nak beli jeanss mia pasai. Banyak kali dah ulang alik, gi shopping mall carik jeans.. takde yg berkenan. Asyik2 skinny, pastu jalur2 yg agak rempit.. if not yg mcm ok sikit tu.. tp still design aku tak berkenan dihati pun.. susah..masalah takde size pulok!! Aku tawaf abih dah KLCC berkali-kali, Isetan la, Parkson la, Esprit la.. nan ado!! Midvalley, Levis je la.. tp cam tak berkenan..
Hmm hari ke 15 Sept ni, ajak bear gi SOGO aku nak carik gak seluar selai. Sebab takde langsung..jeans dh lama tak beli. Belek2 yg sale..berlonggok-longgok kat SOGO tu, aku try..punya try.. mcm tak sesuai lak ngn potongan. Jeans cantik, but doesn't fit my figure. Abih camno?? Aku tak nak main rembat je..sebab jeans nak pkai lama. Pose 5-6 kali kat fiting room. Tak berkenan. Jadi off to Pertama Complex carik lagi..Turun naik dlm Pertama tu, banyak gak la kedai yg aku singgah. Takda yg berkenan. Last2 masuk 1 kedai ni.. mcm banyak gak la jeans for ladies yg aku berkenan. Try few designs, tapi akhirnya aku jumpa jeans nie, snugged just nicely, and really fit!!! Hati aku sgt gembira. I found that it is perfect for me. Dekat kul9 dah time tu. Byk kedai dah tutup. But still I take my time, soh abg yg melayan karenah aku try2 seluar, tu ukur and potong. Aku dah tak cakap banyak. Happy & letih mencari jeans tu.. bayar then off we go back home.
Dah sampai umah aku pun eager nieh!! Makcik chiwi nak try seluar baru.. *sengeh smp telinge dahh... mula la aku memasang kekuda utk try seluar yg masih berbau kedai tadi..TAPIIIIIIIIIIIIIIII masukkk jer kaki aku dlm seluar tu, hati aku dah menjerittttt "NAPA PENDEK????????????? AWAT SENTENGGGG????" TIDAKKKKKKKKKKKKK....
aku dah separuh menjerit, tak bleh terima kenyataan. Kaki seluar yg dah potong, kalo pendek cemana nak panjangkan balik??? Impossible!!
Uwwaaaaaaa tengok laa ni...takde orang nak tolong snap dari tepi.. so aku snap sendiri..dr atas tak nampak sgt..


Di sebabkan kakiku pendeks.. i must have at least 1and half inch extra labuh untuk menutup, kependekan kakiku. So takder la nampak DOMPOKSS!! okeh..

Ini bila dah macam nie gayanya.. camno eh makcik nok rayo nieh?? uuwaaa.. pendek sgt.. aku duduk terangkat kaki seluar smp buku lali. Tidakk..


Esoknya aku tetap tempuh jem yang terAmats ke SOGO lagi sekali. Lepas keja jer terus ke SOGO, berbuka puasa dulu kat Medan MARA, then terus target kedai jeans semlm. Sib baikkk laa abg tu masih cam aku, and dia soh aku try balik seluar tu dia nak tengok. Lepas admit yang seluar tu memang terpendek.. dia buka balik jahitan kaki seluar tu..then fold kecikk jer, untuk dapat at least closed to my last measurement. Walaupun tak cukup, tp sangat minor. Tak nampak sgt. *Fuhhh...Makcik lega. Dapat la aku pakai seluar baru di Hari Raya nanti.. =) heheheee

No comments:

Post a Comment