Monday, August 31, 2009

Bermula hari yg panjang

27 Ogos 09

Hari yg sgt panjang and sibukkk utk aku. Seharian kat tempat keja..ke hulu hilir.. ke printer, amik printing, pastu invoice PO segala bagai.. huk!!! ngn batuk tak abih2 ..terjelir posa aku kehausan..huhuhu penat nak tunggu keja abih kul 4, tp dh janji ngn "artis" kita nie nak bukak posa sekali..aku tunggu smp kat kul6.. tunggu punya tunggu.. "artis" kita nie blk keja, amik "artis" kecik, pastu bertolak la ke KLCC amik aku. Dh la hujan petang tu..terpaksa la dua beranak nie tempuh jem sebab nak buka posa kat Wong Solo ni. "Artis" glamer si Tia tu awai2 lagi dh cabot opis blk umh, mandi dan berwangian nak pi buka posa ngn kitaorg. Hatter umh dier dekat jerk!! Kekwat sunggoh! okeh la kasik can.

Sampai jer KLCC trus zass tuju Wong Solo, pening lalat gak la nak carik.. Sebab Co-Pilot hampeh tak tau jalan!! ahahhaaa.. kena hamput seround kat SMS. Tak cukup mantap SMS bg direction, kenalah tadah telinga kiteorg dengar Tia membebel, smp kurang gakla separuh baldi pahala posa dia. ehehhe sabor jelahh.

Kiteorg smp agak lewat, dh berbuka dekat 10min baru smp tempat kejadian. ehhehe sib bek dh order pre-booked kat tepon. Hampeh btol, Diorg ni punya la nak amik untung, aku order kot talipon utk 2-3org mkn, dibantainya bg aku set utk 4-5 org mkn. Kiteorg masa smp tu..mana nak belek dh.. yg tau lapaaaarrr!! trus serbu la makanan sedapp dh terhidang. "Artis" tegur gak, byk btul yg aku order. Aku yg heran ni memang tak sangka langsung yg diorg nak bg set utk 4-5org mkn. Kene la charge smp 100+ gak.. terkojutz berok aku kat c2. waaa, panaih hati pon ada, tp dh mkn kenyang2 tak kan tak mao bayar kan? aku pon serba salah. Last time masa aku wat entry 1st pasal tempat nie.. idok lerr di charge sedemikian rupe. wawawaaaa.. len kali lebih baik order depan mata. If not, org akan charge korang ikut suka ati jer.. sebab nak untung!! ceh!!
Nie haa muka lapar yg sempat snapp2 gambar b4 and after makan..

Nielah "artis" kita tuh..
*sure ada yg jeles..& tertanya2 cena aku bleh pi mkn2 ngn "artis" nieh??









Licin.. kiterorg mkn.. bahana puasa.. =) hehehe sib bek sedap..kenyang! Alhamdulillah





Ngam2 dekat kul 9pm, gossip sana sikit, gossip situ sikit.. hik! abih pahala posa.. ehhehe we split up Tia blk nek Bumble Bee dia, aku "artis" drop balik kat KLCC. Bear tunggu nak gi amik chocolate chip cookies plak yg orang dh pesan. Aku nak balik penang weekend tue. Pass cookies tuh kat my ol schoolmate. Lama tak jumpa dia..
First time nak jumpa kakak supplier cookies raya tahun nie. Aku belom penah berniaga. Tahun ni baru 1st time berkecimpung dlm dunia bisness cookies Hari Raya nie. Alhamdulillah, sambutan hangat jugak la. Walau tak seberapa, tp tetap balik modal. Hehehehee.. Rezeki..
Next year kita cuba lagi tgk market cemana.
Till, next entry, plak. Panjang ngat dah nie.

No comments:

Post a Comment